Sponsored Link

Friday, December 13, 2013

Selamat Pagi Jumaat, 13/12/2013 bersamaan dengan 10 Safar 1435 ^_^

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum... 

Salam pembaca yang dikasihi,

Selamat pagi, hmm sudah lama tidak menulis di waktu pagi jumaat, semoga Jumaat membawa keberkatan kepada seluruh ummah sekalian. 

Alhamdulillah, suasana di Chenor ini, makin cerah hujan sudah tidak turun dalam 3 atau 4 hari. :)

Namun masih ada kawasan yang belum pulih, mogaAllah memberi kesabaran yang tinggi pada mereka.

Apapun hari ini saya ingin kongsikan dengan satu doa yang sudah biasa, namun saya asyik lupa sejak akhir2 ini...Mungkin saya dah pernah tulis disini atau tidak, tidak kisahlah...
Malah mungkin doa ini sduah biasa didengari dan juga dibaca oleh semua pembaca sekalian.

Semoga Allah membuka hati ini dari segala-gala sifat mazmumah insya Allah.

Apa yang kita pohon pada Allah lebih baik jika kita memahami maksudnya, hanya berdoa dalam bahasa arab tapi tak faham, lebih baik tidak payah, berbicaralah dengan Allah dengan kemampuan diri sendiri. Moga-moga Allah perkenankan, Insya ALLah.



"Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari kegundahan dan kesedihan, aku berlindung kepadaMu dari sifat lemah dan Malas, aku berlindung kepadaMu dari sifat penakut dan bakhil, aku berlindung kepadamu dari himpitan hutang dan penindasan orang."
 اَللهُمَّ اِنِّي اَعُوْذُبِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنَ وَاَعُوْذُبِكَ مِنَ الْعَجْزِ وَالْكَسَلِ وَاَعُوْذُبِكَ مِنَ الْجُبْنِ وَالْبُخْلِ وَاَعُوْذُبِكَ مِن غَلَبَةِ الدَّيْنِ وَقَهْرِ الرِّجَالِ
Ya Allah sesugguhnya, hamba mu ini amat mengharapkan agar hari ini lebih baik dari semalam, moga diri jalani hari ini lebih baik dari semalam, agar diri ini jalani hari ini seperti hari ini adalah hari yang terakhir dalam hidup kita...mati itu pasti...namun kita mesti teruskan hidup juga...tidak begitu pembaca yang dikasihi sekalian?

Insya Allah, buat apa yang kita mampu.

ya ini adalah nota pada diri sendiri....sudah lama, sudah lama....

Sampai disini,Salam Jumaat, hari yang yang mulia, penghulu segala hari, Semoga Hari ini lebih baik dari semalam bagi kita semua...Ameen, Insya Allah.

p/s: Mulut ya mulut, lidah oh lidah, jagalah perkataan2 yang keluar dari mu.

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

2 comments:

  1. selalu dengar doa ni dibaca lepas solat tapi tak tau maknanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :), Alhamdulillah sekarang dah tahulah :)

      Delete

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida: Komen anda sangat dialu-alukan dan dihargai :)

My Babbling

Advice (32) Akhlak (42) Al-Quran (25) Allah (20) Awal Muharam (9) Belief (15) Books (41) Brain Food (16) Characteristics (29) Critical Thinking (26) Dakwah (88) Death (20) Dialogues (19) Doa (19) Dua' (14) Education (54) Family (35) Father (11) Friendship (30) Hadith (20) Health (57) Jokes (87) Knowledge (76) Life (90) Love (77) Lyrics (127) Man (33) Marriage (67) Motherhood (11) Motivation (77) My Reading (42) My Stories (224) Parents (14) Personality (19) Poem (45) Prayer (15) Prophet Muhammad s.a.w (15) Qoutes (79) Ramadhan (14) Real Life Story (16) Relationship (23) Religion (46) Sarcasm (18) Sarcastic (14) Short Story (76) Song (28) Tarbiyah (120) Tazkirah (109) Think out of the box (22) Where To Eat (7) Where to Go (3) Woman (56) Words (34) Work (14)