Sponsored Link

Sunday, June 23, 2013

Satu Permulaan, Bab Yang baru :)

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum...

Sudah agak lama saya tidak menulis disini, bukan kerana apa, hanya tidak tahu menulis apa..."in a blank state"....

Galau yang berada didalam hati ini dengan bermacam-macam perkara...:(

Hampir 7 bulan tiada berita disini, namun Alhamdulillah saya sihat sahaja..........

Para pembaca yang dikasihi bagaimana? Pasti didalam waktu itu pelbagai perkara yang berlaku bukan?

Ya, pasti kerana ia bukanlah waktu yang singkat....

Erm...saya juga ada banyak perkara...cuma aura kemalasan lebih menghantui diri, malas untuk mencoret sahaja....

saya sudah ada keputusan, cuma ada yang setuju, ada yang tidak,ada yang suka, ada yang tidak....

Aah, ini adalah hidup saya, terima kasih atas cadangan semua, apa-apapun semua saya hargai...:)

Manusia sentiasa tidak pernah puas hati, dan sentiasa akan merengek dalam memenuhi kehendak mereka...
Ya tuhan tanamkanlah sifaat qanaah dalam hati kami...

Dapat A nak B, dapat B nak C, Dapat C nak D, dapat D nak 5 pula, nak lima nak Alif pula...;p

"Look deeply in your heart...What or Where or Who makes your heart feel happy the most!"

Hidup ini ada tujuan....dan tujuan saya untuk bahagia....ya bahagia di dunia dan akhirat....dan apa yang dikatakan bahagia itu adalah subjektif...bergantung pada diri sendiri....betul tak?

Saya tidak perlu berlari, hanya perlu berjalan...masanya akan tiba nanti...harap-harap apa yang saya rancangkan.....sentiasa diberkati...insya Allah...

Dan tentang satu perkara Ya tuhan, saya sesat....saya jauh...entah kenapa makin jauh....Ya Allah...hati yang hitam!!! Dan mungkin saya tidak sesat...tidak jauh....hanya tetap di suatu tempat dan tidak melangkah...

Ya Allah..........

-Ya Allah....para pembaca mari kita doakan agar hujan di bumi Malaysia ini....agar jerebu akan pergi...
-Ya Allah...moga-moga seluruh umat Islam, umat Nabi Muhammad s.a.w bersatu hati...ya umat Islam, bukan umat Arab @ Cina @ Melayu @ India @ Inggeris @ Malaysia @ Algeria @ Sunnah @ Syiah tetapi UMAT ISLAM...(terasa impian yang agak susahkan, namun tidak mustahil tuk dicapai!)

-Ya Allah...Ya Allah...Ya Allah....penat melihat pertelingkahan yang tidak sudah....

Salam Nisfu Syaaban....

Ya Allah, Ramadhan menjelma lagi, mampukah diri ini mengapainya, sempatkah diri ini....masihkah ada peluang?

Ya Allah, Rejab dan Syaaban....dibiarkan berlalu sahaja...janganlah Ramadhan ini disia-siakan juga...Insya Allah!!!

Hmmm, para pembaca yang saya kasihi sekalian, cukuplah setakat ini...untuk permulaan yang lebih baik...:)

Moga Allah permudahkan pembelajaran baru saya untuk hari esok :)...

Tiada perkara yang mudah didalam dunia ini, yang ada hanyalah diri kita untuk rajin atau malas sahaja :)

Bowling Centre, Kuantan, Disember 2012

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. lol...hhahaha...miss u to Ajaaaaaaaaa Mahiya...:)

      Delete

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida: Komen anda sangat dialu-alukan dan dihargai :)

My Babbling

Advice (32) Akhlak (42) Al-Quran (25) Allah (20) Awal Muharam (9) Belief (15) Books (41) Brain Food (16) Characteristics (29) Critical Thinking (26) Dakwah (88) Death (20) Dialogues (19) Doa (19) Dua' (14) Education (54) Family (35) Father (11) Friendship (30) Hadith (20) Health (57) Jokes (87) Knowledge (76) Life (90) Love (77) Lyrics (127) Man (33) Marriage (67) Motherhood (11) Motivation (77) My Reading (42) My Stories (224) Parents (14) Personality (19) Poem (45) Prayer (15) Prophet Muhammad s.a.w (15) Qoutes (79) Ramadhan (14) Real Life Story (16) Relationship (23) Religion (46) Sarcasm (18) Sarcastic (14) Short Story (76) Song (28) Tarbiyah (120) Tazkirah (109) Think out of the box (22) Where To Eat (7) Where to Go (3) Woman (56) Words (34) Work (14)