Sponsored Link

Monday, March 12, 2012

Apa ya mahu ku tulis?

Sumber dari Google
Assalamualaikum...

Para Pembaca yang saya kasihi sekalian...

Sudah agak lama tidak ku jengah ke sini, makin banyak sawang dan sarang labah-labah...hehe

 Jumaat lepas saya dapati laman2 blog sudah boleh diakses kembali malah boleh sign in to blogger. Alhamdulillah...syukur bila saya boleh menulis kembali...walaupun saya sebenarnya sudah kematian idea...selain daripada itu saya dapati...laman web surat khabar online pun sudah boleh diakses...:)

Agak lama saya fikirkan, apa yang mahu saya tulis ya...last saya tulis adalah bulan January kelmarin...pada waktu itu masih dalam keadaan untuk menyesuaikan diri...aah saya bingung, maafkan saya masih dalam ketandusan...

Terlalu banyak perubahan dalam hidup, terasa macam perkara itu tidak akan berlaku, akan tetapi itu bukan dalam bidang kuasa saya, Allah yang menentukan, sentiasa diulang2 kepada saya, ya dia sebenarnya sudah melatih saya sejak saya sekolah, diulang-ulangkan perkara tersebut...agar saya bersedia...agar kami bersedia...Termasuk hari ini, ku kira sudah 75 hari dia pergi, masih baru lagi...sangat baru...ikutkan tidak sampai 3 bulan pun lagi...sebab itu hati lebih berat untuk tidak, tidak sampai hati ini untuk meninggalkannya hanya kerana mengikut kehendak hati yang pelbagai ragamnya dan kehendak...dia yang lebih utama dalam hati ini sekarang...tidak sampai hati nak katakan pada mereka...kalau kukatakan pada mereka, mungkin agak susah untuk diterima...entahlah...

Ya Allah sungguh diri ini memohon agar sentiasa menjadi anak yang solehah dan juga agar dipertemukan dengan orang yang soleh...Ya Allah sungguh hambamu ini masih terumbang-ambing...air pasang dan surut...Dan semoga hati ini sentiasa ikhlas dan berterusan untuk ikhlas...jauhkanlah dari perkara negatif dalam hati dan minda ini...Insya Allah...nikmat Allah itu sesungguhnya dalam pelbagai bentuk, penuhkan dengan hati ini dengan kesyukuran...

Hmm cukuplah setakat ini, ku kira sebagai tanda permulaan kembali...para pembaca yang kasihi sekalian doakan saya agar tabah ya...^_^

Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida: Komen anda sangat dialu-alukan dan dihargai :)

My Babbling

Advice (32) Akhlak (42) Al-Quran (25) Allah (20) Awal Muharam (9) Belief (15) Books (41) Brain Food (16) Characteristics (29) Critical Thinking (26) Dakwah (88) Death (20) Dialogues (19) Doa (19) Dua' (14) Education (54) Family (35) Father (11) Friendship (30) Hadith (20) Health (57) Jokes (87) Knowledge (76) Life (90) Love (77) Lyrics (127) Man (33) Marriage (67) Motherhood (11) Motivation (77) My Reading (42) My Stories (224) Parents (14) Personality (19) Poem (45) Prayer (15) Prophet Muhammad s.a.w (15) Qoutes (79) Ramadhan (14) Real Life Story (16) Relationship (23) Religion (46) Sarcasm (18) Sarcastic (14) Short Story (76) Song (28) Tarbiyah (120) Tazkirah (109) Think out of the box (22) Where To Eat (7) Where to Go (3) Woman (56) Words (34) Work (14)