Sponsored Link

Thursday, August 11, 2011

Tanpa Tajuk pada hari Khamis... :(


Terasa sudah tahu kenapa...
kalau betullah andaian saya...
ya mungkin salah...mungkin betul...
hak saya jua....
Kalau ada jua caranya nak sampai...tahu jua...
ya Allah ada sahaja caranya...
terasa bersalah pula...bukan sengaja mengelak...
tidak mengapa lagipun penulis sudah bertanya...
hak dia jika mahu memberitahu atau tidak bukan...
kenapa tidak dsms sahaja...
...jangan risau...
saya pasti ada alasannya sahaja untuk menolak...
ya saya sudah terfikir kebarangkaliannya...
malah sebelum puasa bermula lagi...sekiranya ada....
rasa macam tidak mampu dan tidak mahu...
kalau ada peluang pun...atau ada kesempatan pun...
tetap tidak mampu dan tidak mahu....
tiba-tiba teringat pada janjinya dan pada kata-katanya pada puasa tahun lepas...
mana boleh saya lupa bukan...
siapa yang mahu ku bawa?...hahaha...ya siapa?...
masya Allah...sudah setahunkah?
sudah pastinya dia akan atau mungkin...entahlah...
takkan saya mahu menghalang pula...
jadinya...ada baiknya saya tidak sertai bukan...
aah...tanpa disedari ada titis air hujan yang turun...
Ya Allah, berilah diri ini ketabahan dan kekuatan ya Allah...
sungguh terasa ini sangat lemah...
...may be I'm just not strong like I think, may be, may be...may be...
but I wanna to be strong...
then I'm asking myself back...kenapa perlu sampai macam ni...
kadang-kadang saya okay, sangat tidak kisah...
kadang-kadang pula...masih lagi ditakuk lama...
ya kesedihan itu masih belum pergi...
sungguh ya Allah saya memohon pada Mu,
ya hamba mu ini tahu...
maka tidak mengapa...
hamba ini akan terus merintih pada mu sahaja
wahai penulis cukuplah...cukuplah
jangan kamu menyeksa diri kamu sebegini....
jangan menzalimi dirimu lagi...
ya Allah...kasihanilah hamba mu ini...
sungguh...kasihanilah hamba mu ini....
dan again...titis air hujan itu kembali...
malah dengan lebat kembali....

~Awan tidak akan mendung untuk selama-lamanya~
(Penulis, 2011)

~I need to read back...I need to read back...~

2 comments:

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida: Komen anda sangat dialu-alukan dan dihargai :)

My Babbling

Advice (32) Akhlak (42) Al-Quran (25) Allah (20) Awal Muharam (9) Belief (15) Books (41) Brain Food (16) Characteristics (29) Critical Thinking (26) Dakwah (88) Death (20) Dialogues (19) Doa (19) Dua' (14) Education (54) Family (35) Father (11) Friendship (30) Hadith (20) Health (57) Jokes (87) Knowledge (76) Life (90) Love (77) Lyrics (127) Man (33) Marriage (67) Motherhood (11) Motivation (77) My Reading (42) My Stories (224) Parents (14) Personality (19) Poem (45) Prayer (15) Prophet Muhammad s.a.w (15) Qoutes (79) Ramadhan (14) Real Life Story (16) Relationship (23) Religion (46) Sarcasm (18) Sarcastic (14) Short Story (76) Song (28) Tarbiyah (120) Tazkirah (109) Think out of the box (22) Where To Eat (7) Where to Go (3) Woman (56) Words (34) Work (14)