Sponsored Link

Friday, August 19, 2011

Bertemu kembali.


Bismillahirrahmnirahim...

Assalamualaikum....

Selamat Petang Jumaat...

Alhamdulillah terima kasih untuk semalam sahabat-sahabatku. Sudah lama tidak kutemu, tidak pernah ku sangka, sebenarnya saya amat merindui waktu di Taman Melati, ya waktu itu...mungkin ia akan menjadi lebih senang bagiku jika masih disana.

Banyak yang dibualkan, banyak yang dikatakan, banyak yang ditanya....hhuhu....sungguh sangat rindu...insya Allah ada lain peluang kita semua akan ketemu lagi ^__^.

Oh ya semalam kami pergi makan di Leha Kelfood di Taman Melati. Bagi saya, pilihan makanan memang banyak (lauk pauk, nasik kerabu, nasi hujan panas, nasi dagang, laksam, pelbagai jenis bubu dan kuih ada) , makanan pun boleh tahan rasanya, masih diterima oleh tekak saya (alahai saya ni bukan pemilih sangat orangnya bab makanan), dan juga hahah...harganya masih lebih sama, agak mahal mungkin..tetapi untuk tiga orang dalam RM40 okaylah juga...^_^...semoga Allah merahmati kamu dan memurahkan rezeki kamu lagi sahabat-sahabatlku.

Cadangan saya, kalau rasa nak makan makanan kelantan bolehlah ke sini.

Insya Allah sahabatku, terima kasih sekali lagi, insya Allah kita akan bertahan dan tabah dalam menghadapi dugaan hidup ini, Insya Allah.

Dan hari ini, izinkan saya berkata sesuatu...

Hati, Minda, Jiwa dan diri ini agak tenang sejak dua menjak...awan masih mendung cuma tidak menurunkan rintiknya sahaja, saya sudah mampu bertahan, cuma kadangkala ada hujan panas yang mendatang...namun sekejap saja dan tidaklah begitu lebat....

aah sahabat kenapa kau perlu bangkit dan bertanya soalan yang amat sukar dijawab...dan rasanya saya tidak pandai berlakon bukan....kalau boleh tidak mahu tahu apa-apa...aah biarlah....mungkin sahabat tidak tahu...betulkah dia tidak tahu?...masih banyak topik yang lain bukan...kenapa perlu itu...entahlah...rasanya waktu tu hampir sahaja menitiskan air mata...tapi ditahan....dan kadangkala terasa macam ada sindirnya disitu...kenapa...jangan bergurau...aah sekali lagi biarlah dia mungkin tidak tahu...saya malas nak ambil kira...sungguh kalau dia tahu...tolong jangan bergurau...kasihanilah saya...kasihanilah saya...

aah penulis apa mampu mu, apa daya mu untuk menutup mulut manusia...kamu mengelak saja setakat mana, sejauh mana kamu mampu mengelak...insya Allah, Allah ada bersama-sama kamu...

CUKUP....

Hari ini mood yang girang untuk pulang ke Chenor....^__^...ya saya mahu pulang selagi mampu dilakukan, selagi masih lagi dibenarkan...mana tahu suatu hari nanti...agak sukar saya akan pulang....ya mana tahu...^__^...semoga Allah mempermudahkan dan melindungi kami dalam perjalanan pulang.

Akhirul Kalam, selamat berbuka puasa, selamat bertarawih, selamat bersahur dan berpuasa pada hari esok...^_^

Penulis: Alhamdulillah untuk semalam, dan Hari ini masih milik kita....ayuh mari lakukan yang terbaik....^_^

No comments:

Post a Comment

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida: Komen anda sangat dialu-alukan dan dihargai :)

My Babbling

Advice (32) Akhlak (42) Al-Quran (25) Allah (20) Awal Muharam (9) Belief (15) Books (41) Brain Food (16) Characteristics (29) Critical Thinking (26) Dakwah (88) Death (20) Dialogues (19) Doa (19) Dua' (14) Education (54) Family (35) Father (11) Friendship (30) Hadith (20) Health (57) Jokes (87) Knowledge (76) Life (90) Love (77) Lyrics (127) Man (33) Marriage (67) Motherhood (11) Motivation (77) My Reading (42) My Stories (224) Parents (14) Personality (19) Poem (45) Prayer (15) Prophet Muhammad s.a.w (15) Qoutes (79) Ramadhan (14) Real Life Story (16) Relationship (23) Religion (46) Sarcasm (18) Sarcastic (14) Short Story (76) Song (28) Tarbiyah (120) Tazkirah (109) Think out of the box (22) Where To Eat (7) Where to Go (3) Woman (56) Words (34) Work (14)