Sponsored Link

Wednesday, October 31, 2012

Menghitung Hari ^_^ :(

Wan Mohd Irfan (Anak Saudara Yg ke 15)
Auzubillahi minas syaitanir rajim Assalamualaikum... Bismillahirrahmanirrahim... 

Salam untuk semua pembaca yang dikasihi sekalian, moga-moga berada dalam keadaan sihat sejahtera dan dibawah lindungan Allah s.w.t. Hmmm...apa yang saya mau kata ya...aah cume celoteh biasa-biasa saja...:)

Malam ini adalah malam ke 15 Zulhijjah, ya malam bulan mengambang, masya Allah, para pembaca sekalian, jika ada peluang jenguklah ke luar dan lihat di atas langit nun, betapa indahnya dan cantiknya ciptaan Allah s.w.t...sangat cerah dan terang warnanya...ya saya percaya pasti ada pembaca yang sama-sama dapat melihatnya...ya saya akui saya sangat suka tengok bulan...:)...pandanglah dan lihat dengan akal yang terbuka dan berfikir tentang kebesaran Allah s.w.t

Alhamdulillah, ibadah haji sudah sampai penghujungnya...kalau ikutkan penerbangan pulang akan bermula pada 1 November 2012 dan berakhir pada 29 November 2012 ke Malaysia...dan moga-moga setiap Umat Islam yang menunaikan haji pada tahun ini akan selamat pulang, dan moga-moga ibadah haji kamu semua akan diterima Allah s.w.t. Masya Allah, beruntungnya mereka dapat menjadi tetamu Allah disana. Allahuakbar, rasa dan pengalaman yang tidak ternilai.  Saya bagaimana pula, hmm....masih belum mampu lagi. Insya Allah jika ada rezeki dan diizinkan Allah, saya akan sampai disana jua. Sangat ingin sampai disana...jika umur panjang dan dunia belum kiamat, insya Allah akan tiba waktu itu. Ya para pembaca semua doakan kita semua mampu pergi ke sana....insya Allah. :)

Saya akan menghitung hari yang tak pasti bila akan sampai waktu ke sana...

Menghitung hari? Tajuk hari ini menghitung hari, mengira segala-galanya. Ya saya menghitung hari, aah esok sudah 31 October 2012, sekejapnya masa berlalu, rasa dulu masih baru masuk tahun 2012, dan masuk hari ini sudah 308 hari dia pergi...terasa baru saja....

dan saya juga menghitung hari jika saya mampu menghadapi perkara 'tersebut'...tidak nafikan saya terfikir juga...aah...kataku insya Allah...teruk mana pun kamu hadapi tidaklah sampai akan mati bukan?!!!...Astaghfirullah...ampunkan hamba mu ini. Insya Allah saya boleh menghadapinya....insyaAllah!

dan saya juga terasa baru sahaja menghantar surat, tup-tup sudah tinggal 30 hari sahaja lagi saya akan berada di Masterskill...ya jika dizinkan Allah jua..untuk masih berada disini.

Hmmm...rasa yang bercampur baur dalam hati dan minda saya...gembira, sedih, takut, risau, berdebar, lapang kadangkala rasa sempit jugak, yakin, kadang kala tidak yakin, kadangkala mahu cepat, kadangkala mahu lambat lagi...aah...yang pasti masa berjalan...yang pasti saya tidak akan pandang kebelakang lagi. Saya perlukan perubahan, dan saya yakin perubahan ini akan membawa kebaikan untuk saya, malah saya berdoa agar ia memang membawa kebaikan untuk saya...Ya Allah...tenangkan hati ini, yakinkanlah hati ini...

Buat masa ini masih belum ada berita yang positif, saya hanya mampu tawakkal, jika ia memang rezeki saya tetap akan jadi milik saya, jika ia terbaik untuk dunia dan akhirat saya, namun jika ia lebih baik untuk orang lain maka saya redha. Tidak mengapa, kerna saya percaya rezeki setiap manusia memang telah ditetapkan oleh Allah s.w.t, insya Allah. Namun biasalah...bila sudah ditemuduga, pasti kita rasa, aah patutnya saya menjawab begini dan begitu...hmm...tidak mengapalah.... rasa sudah mencuba sedaya upaya... :)....ayuh mari bersangka baik.

Benarnya, saya terasa kasihan teradap anak-anak murid saya...hmm...bertambah teruk...sungguh hati ini sudah tidak larat untuk bertahan...sudah tiada daya untuk sempurnakan tugas saya...Ya Allah, bantulah diri ini untuk menyucikan rezekiku disini yang hanya tinggal sepurnama saja...ya sucikanlah jika ia haram ya Allah...Semalam petang baru sampai, sudah tidak sempat nak masuk, bergerak lewat dari Chenor...huhu...hanya sempat je Kumon...moga hari ini lebih baik dari semalam...insya Allah. :)

Akhir kalam, selamat malam atau mungkin boleh kata selamat pagi :)....saya sudah mengantuk dan letih :) semoga anda semua mendapat tidur yang nyenyak insya Allah, dan moga-moga Allah akan bangunkan kita semua lagi agar dapat peluang sekali lagi...:)

Mohd Faris (Anak Saudara yg ke2)
Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida: Komen anda sangat dialu-alukan dan dihargai :)

My Babbling

Advice (30) Akhlak (41) Al-Quran (25) Allah (20) Awal Muharam (9) Belief (14) Books (41) Brain Food (16) Characteristics (29) Critical Thinking (26) Dakwah (88) Death (20) Dialogues (19) Doa (18) Dua' (14) Education (53) Family (35) Father (11) Friendship (30) Hadith (20) Health (57) Jokes (87) Knowledge (76) Life (90) Love (77) Lyrics (127) Man (33) Marriage (67) Motherhood (11) Motivation (76) My Reading (42) My Stories (223) Parents (14) Personality (19) Poem (45) Prayer (15) Prophet Muhammad s.a.w (15) Qoutes (79) Ramadhan (14) Real Life Story (15) Relationship (23) Religion (46) Sarcasm (18) Sarcastic (14) Short Story (76) Song (27) Tarbiyah (119) Tazkirah (108) Think out of the box (22) Where To Eat (7) Where to Go (3) Woman (56) Words (34) Work (14)