Sponsored Link

Wednesday, October 17, 2012

Konvo yang terakhir?

Syam, Zin, Ida, Azie, Aida, Lydia, Fina: Pendidik yang gigih

Auzubillahi minas syaitanir rajim Assalamualaikum... Bismillahirrahmanirrahim...

Kehadapan pembaca yang dikasihi sekalian, diharap dalam keadaan yang baik dan sejahtera selalu.

Bermula 18 Oktober 2012 hingga 20 Oktober 2012 akan berlangsung Majlis Konvokesyen yang ke 6 bagi Masterskill, tempat kesayangan saya bekerja selama 5 tahun dan 5 bulan...saya tak mahu panggil MUCH, AMUC, or AMU global atau tak global tetapi tetap masterskill...haha...kesayangan? mungkin ada pembaca menyatakan saya hipokrit mungkin...tetapi yang benarnya ia tetap tempat saluran saya mendapat rezeki dari Allah s.w.t...Alhamdulillah...mampu hidup walaupun tidak sesenang mana tapi tidaklah sesusah mana juga...yang benarnya juga...kita perlu akur setiap tempat ada manisnya dan pahitnya...tiada tempat yang sempurna mana...

Dan esok sekali lagi saya menghadiri konvo tersebut bagi meraikan pelajar-pelajar...hmm...kali keberapa sungguh saya sudah tak ingat, mungkin sudah kali ke 4 atau 5 mungkin, Insya Allah untuk kali yang terakhir...dan juga kali terakhir untuk saya lihat ?????.....di PICC...saya akan hadir...rasa :( and :)...tidak tahu bila lagi akan ada peluang atau tidak...ya untuk kebaikan diri, saya harus pergi...

Maafkan saya, ada students tanya kenapa saya pergi? miss kata nak tunggu kami habis?..hahaha...sudah tidak mampu, yang pasti adik-adikku...ya saya selalu berkata kena bersabar, namun kesabaran itu ada hadnya, harapan ada batasnya, tak mahu sudah...cuma saya mampu doakan tempat ini mampu berubah? hmm bolehkah berubah, ya moga-moga jadi lebih baik, mungkin dengan ketiadaan saya ia kan jadi lebih baik...sebab saya bukan pekerja yang baik sudah....[career tips: staying too long also is not good for your career]

In the hall
Anyway, jutaan tahniah kepada semua "students"...apa-apa pun mereka tetap anak-anak murid saya...ya...:)...saya doakan agar mereka menghargai apa yang mereka ada, menjadi orang yang berguna didunia dan akhirat, bukananlah hati mereka Ya Allah dan lapangkanlah hati mereka.

Maafkan saya yang tidak pernah sempurna dalam menjadi pendidik kamu, walaupun kadangkala hati mahu ingin menyatakan dan mulut ingin meluahkan...

Yang nyata, kegagalan anak-anak murid adalah petanda kegagalan pendidik...tidak begitu? ataupun mungkin ada yang tidak bersetuju dengan saya mungkin?...hmm...saya biarkan pembaca berfikir sendiri...

Ainni, Cik yang, Yana
Setiap tahun dengan tema yang berbeza-beza...dan kadangkala saya terasa bosan dan mengantuk dalam majlis tersebut....maaf cakap....:)...dengan student yang berbeza, malah kali ini juga ahli akademik yang pergi juga berbeza...ada sahabat-sahabat yang sudah tiada bersama...:(...dan ada juga yang masih ada :)...

Namun ada part yang menghiburkan, ada koir, ada gamelan dan juga mana nak dapat dengar 'live band' secara percuma ( saya sukaaa)....malah melihat pelajar menerima scroll terasa sayu...

ni adalah kali terakhir para akademik dapat makan dengan VVIP

Hari ini ada rehearsal, saya tidak perlu pergi...yang pasti komiti members sudah pening dan seronok "berbincang" dan "bertelagah"....hahaha....tidak mengapa asalkan dapat menyelesaikan masalah dan mendapat "solution" yang terbaik...bukan niat untuk menunjukkan diri lebih bagus dari orang lain...mereka yang sangat komited sudah sibuk bersiap-sedia lama sudah...walaupun ada yang last minute...huhu...all da best and good luck...moga jadi yang terbaeeeeeek...:)

Seingat saya, saya tidak pernah join sebagai komiti, sebab saya nak enjoy jadi orang dalam perarakan akademik...huhu...

Untuk semua, sahabat-sahabat semua yang bertugas sebagai komiti untuk MUCH konvokesyen 2012, moga-moga dapat menjalankan tugas anda dengan baik, semoga Allah permudahkan dan melancarkan perjalanan majlis yang berjalan selama 3 hari berturut...anggap sebagai amanah dan tanggungjawab bagi meraikan pelajar-pelajar...moga ya Allah tanamkan kesabaran yang tinggi untuk mereka...insya Allah...:)...Chaiyoook!!! Ikhlas kerana Allah taala...mudah-mudahan ia akan menjadi senang...

Azie, Hazizah, Ida

Waktu menerima ijazah sangat menyeronokkan, teringat pulak waktu saya terima ijazah dolu-dolu...huhu....macam dah lama sangat...its like penat lelah waktu belajar dulu rasa setimpal...waktu ini ibubapa, keluarga dan orang tersayang meraikan....kena hargai waktu ini....

Syafinaz, Ida, Azie, Aida, Zin, Hazizah

Akhir kata(kata?), taklah katapun gambar ajer...hehe...saya kepilkan beberapa gambar dari zaman konvokesyen 2010 bersama-sama kawan, happy but sad...seriously really really miss you all.....^_^...anyway cuba jugak korek carik gambar tahun lain tak jumpe...huhu...tahun ini aje yang ade simpanan...ENJOY!!!

Azie, Aida, Zin, Ida

Wassalam

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida: Komen anda sangat dialu-alukan dan dihargai :)

My Babbling

Advice (27) Akhlak (40) Al-Quran (24) Allah (19) Awal Muharam (9) Belief (14) Books (41) Brain Food (16) Characteristics (29) Critical Thinking (26) Dakwah (88) Death (20) Dialogues (19) Doa (17) Dua' (14) Education (53) Family (34) Father (11) Friendship (30) Hadith (20) Health (56) Jokes (87) Knowledge (76) Life (90) Love (77) Lyrics (127) Man (33) Marriage (67) Motherhood (11) Motivation (76) My Reading (42) My Stories (222) Parents (13) Personality (19) Poem (45) Prayer (15) Prophet Muhammad s.a.w (15) Qoutes (79) Ramadhan (14) Real Life Story (15) Relationship (23) Religion (46) Sarcasm (18) Sarcastic (14) Short Story (76) Song (27) Tarbiyah (119) Tazkirah (108) Think out of the box (22) Where To Eat (7) Where to Go (3) Woman (56) Words (34) Work (14)