Sponsored Link

Thursday, July 05, 2012

Saya nak 'kata' sikit boleh? ^__^



Assalamualaikum... Bismillahirrahmanirrahim...

Agak lama tidak post entry yang berjela tentang personal..selalu dulu ada aje meluahkan perasaan di hati, entah kenapa agak kurang, mungkin juga sebab saya sendiri yang menahan diri dan juga mengurangkan...:)
pada pendapat saya kadang kala apabila kita terlalu bercakap atau sentiasa bercakap ketidakpuasaan hati sendiri dan kesedihan di hati, maka perasaan itu akan makin bertambah-tambah...ada lebih baik jika saya mendiamkan diri ^_^...ya diam itu lebih baik...takut-takut akan terasa kufur nikmat...syukurnya sangat kurang tetapi mengeluhnya banyak...Ya Allah ampunkan hamba Mu ni...

Oh ya apa yang saya nak cakap ni, ya tentang minggu lalu, Alhamdulillah sabtu yang lepas, sudah selamat buat tahlil untuk Arway ayah sekali lagi...sudah lama tidak buat lagi pun bila nak menjelma bulan puasa ni sememangnya Emak sudah berniat untuk kenduri tahlil...Alhamdulillah ia berjalan lanjar, harap-harap ia membawa keberkatan pada semua yang hadir. Terima kasih kepada setiap yang hadir...

Ada adik sepupu saya menegur, "hmm sudah setengah tahun kan? Saya termenung sejenak...a'ah...bila tidak dikira hari ia...rasa baru perasan...sudah hampir setengah tahun...dia kata lagi " cepatnya masa berlalu"...ya sangat cepat...sebak bila terkenang balik...Ahadnya pula saya, emak dan abg pa pergi melawat kubur...aduish sungguh saya bukan setabah mana saya sangka...saya tidak mampu nak duduk lama jua...Aah...harus jangan menangis kelak ia akan menambahnya seksanya...Ya Allah berikanlah kekuatan dan kesabaran kepada hamba Mu ini...Anakanda mu ni malu tuk berjumpa kerana ankanda masih belum sempurna menjadi anak yang soleh untuk mu...ya masih gagal lagi... :(

Sudah cukup Sudah....^_^

Hmm cukuplah...oh ya penulis sekarang perasan, kebanyakan kenduri tidak dapat hadir, maafkan saya saya sungguh tidak dapat menghadirkan diri, ada kenduri di kampung yang perlu diutamakan...emak kata iya kenduri kawan penting...tetapi kenduri saudara mara lebih penting lagi...^_^..lagipun atas kewajipan saya lebih perlu pulang ke kampung selagi mana saya mampu dan saya boleh..ya mana tau nanti saya tiada peluang lagi kelak...ya mungkin Insya Allah...kerana mungkin keutamaan yang lain pula...sudah tentu... :)

Sudah cukup Sudah...^_^

Oh  ya, terima kasih pada Cik aja kita kerana dia saya dapat memotong seluar...hehe al-maklumlah saya ni "tinggi" orangnya...hehe...murahnyer auntie Yoke Mui tu kenakan bayaran...ahakkks...I LIKEEEE...

Ya saya mahu cakap sikit lagi...tentang Nisfu syaaban...semalam malam yang ke 15, Salam nisfu syaaban pada para pembaca yang saya kasihi sekalian...saya sudah postkan article mengenai nisfu syaaban...dan sudah tentu saya tidak akan ulang lagi...cuma ada sedikit kesal...tetapi ustaz kata tidak kenapa kerana ia bukan wajib...hehe ada aja alasan...Emak ada berpesan jangan lupa baca Yaasin 3 x..tetapi saya hanya sempat baca satu kali sahaja semalam...^_^...ampunkan anak mu ini...saya pergi hadiri benda lain pulak...kukuikui...maafkan anakmu ini tidak sebaik mana, maafkan anakmu ni masih keluar malam-malam...hmm...apa-apapun terima kasih sahabat ye...mungkin lain kali takde peluang dah saya nak pergi...^_^...sangat saya hargai....maafkan saya juga kerana ada menyusahkan sahabat...huhu...pertama kali saya dapat lihat teater dari luar negara...besh...saya suka walaupun tak berape paham doh...^__^

Sudah Cukup sudah...^_^

Dan apalagi ya...oh ya...dinihari tadi berjaya setelah sekian lama ditinggalkan...sangat lama saya kira tidak melakukan, sangat lama...sungguh rezeki saya yang Allah berikan kekuatan..tidak mahu dikatakan waktu sedih sahaja...setiap hari saya cuba tetapi tidak berjaya...malas dan mengantuk lebih menguasai diri...sikit sedemi sedikit...bukan kuantiti tetapi kualiti...biar sedikit asalkan berterusan..Ya Allah permudahkanlah jalan kejayaan untuk hamba Mu ini...:)

Cukup cukup Sudah...:)

Dan lagi...ya Alhamdulilah, jalan-jalan ada yang telah ditunjukkan...cuma saya sahaja yang perlu berusaha sedaya yang mungkin...jangan tidak mencuba sahaja...berjaya atau gagal itu adalah hak Allah s.w.t...ada rezeki tiada kemana...^_^...cuma ia  tidak akan datang bergolek-golek tanpa usaha...Betul Tak? :)

Okaylah, para pembaca sekalian (hehe kalau ada yang baca pun), Insya Allah, Akhirulkalam sehingga waktu lain...Semoga hari ini lebih baik dari semalam ^__^

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

2 comments:

  1. heee...yeayyy!! nnt la lg kat auntie yoke mui okeh....;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti punye...hari tu mase amek seluor, dia tanye lagi pasal aja...okay ke tak?..huhu...aja tak jumpe die ke?

      Delete

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida: Komen anda sangat dialu-alukan dan dihargai :)

My Babbling

Advice (30) Akhlak (41) Al-Quran (25) Allah (20) Awal Muharam (9) Belief (14) Books (41) Brain Food (16) Characteristics (29) Critical Thinking (26) Dakwah (88) Death (20) Dialogues (19) Doa (18) Dua' (14) Education (53) Family (35) Father (11) Friendship (30) Hadith (20) Health (57) Jokes (87) Knowledge (76) Life (90) Love (77) Lyrics (127) Man (33) Marriage (67) Motherhood (11) Motivation (76) My Reading (42) My Stories (223) Parents (14) Personality (19) Poem (45) Prayer (15) Prophet Muhammad s.a.w (15) Qoutes (79) Ramadhan (14) Real Life Story (15) Relationship (23) Religion (46) Sarcasm (18) Sarcastic (14) Short Story (76) Song (27) Tarbiyah (119) Tazkirah (108) Think out of the box (22) Where To Eat (7) Where to Go (3) Woman (56) Words (34) Work (14)