Sponsored Link

Monday, October 31, 2011

Buku Pada Minggu Lepas: Aku Bukan Malaikat

 
Saya agak malas menulis panjang atau komen lebih kali ini. Entah kenapa...hehe entah kenape? kamu bertanya lagi hehehe...sendiri tahu sudah jawapan cukup...^_^

Walau bagaimanapun, saya nak kongsi salah sebuah buku yang saya beli bulan lepas, dan baru dihabiskan baca pada minggu lepas. Kenapa baru baca, adalah sebab tersendiri. Penulis sekarang agak hmm..how to say...taking it very slowly. ^_^

Pandangan saya mengenai buku ini, watak Qimiel terlalu baik, hingga tertanya saya masih wujudkah manusia sebegini?...mungkin ada, sebab wataknya tidak sempurna...kalaulah pembaca memahami betul novel ini....

"Hmm, sungguh tak sangka kamu tahu mengenai novel ini, sangkaku, ya sangkaku salah lagi...Sungguh saya sangat susah untuk percaya lagi...takut hati ini akan tersalah lagi, tersalah andaian, tersalah anggapan lagi...ingin maju kehadapan, tetapi hati masih takut-takut dan ragu-ragu lagi...sangat berhati-hati...Ya Allah kenapa saya sampai begini, maafkan saya, maafkan saya..."

Ini Sinopsis yang saya dapat dari PTS website:

"Rentetan kisah hidup seorang lelaki bernama Qimiel yang penuh dugaan. Akibat personalitinya, dia hidup bergelumang dengan cercaan dan penghinaan. Pola hidupnya tidak pernah lari dari pengkhianatan. Dia bergelar suami dan ayah tanpa diduga. Dia bergelar duda sebelum merasai nikmat rumah tangga. Namun dia pasrah dengan segala ketentuanNya. Aku Bukan Malaikat sebuah kisah yang sarat dengan pertembungan jalan hidup yang berbeza. Menjelaskan Allah itu Maha Adil. Memberi dugaan pada hambaNya tanpa mengenal pangkat, darjat dan keketurunan. Namun, yang pasti Allah tidak akan memberi dugaan yang melampaui batas kemampuan hambaNya"

Harga: RM 22 / RM 25
ISBN-13: 978-967-5783-17-3
Tarikh Terbit: 16 Jul 2010
Jumlah Muka Surat : 632
Kategori:

Penulis: "Tiada manusia yang seperti malaikat"

No comments:

Post a Comment

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida: Komen anda sangat dialu-alukan dan dihargai :)

My Babbling

Advice (30) Akhlak (41) Al-Quran (25) Allah (20) Awal Muharam (9) Belief (14) Books (41) Brain Food (16) Characteristics (29) Critical Thinking (26) Dakwah (88) Death (20) Dialogues (19) Doa (18) Dua' (14) Education (53) Family (35) Father (11) Friendship (30) Hadith (20) Health (57) Jokes (87) Knowledge (76) Life (90) Love (77) Lyrics (127) Man (33) Marriage (67) Motherhood (11) Motivation (76) My Reading (42) My Stories (223) Parents (14) Personality (19) Poem (45) Prayer (15) Prophet Muhammad s.a.w (15) Qoutes (79) Ramadhan (14) Real Life Story (15) Relationship (23) Religion (46) Sarcasm (18) Sarcastic (14) Short Story (76) Song (27) Tarbiyah (119) Tazkirah (108) Think out of the box (22) Where To Eat (7) Where to Go (3) Woman (56) Words (34) Work (14)