Sponsored Link

Friday, August 19, 2011

Novel pada hari ini: Tunggu Teduh Dulu


Salam,

Selesai membaca Jibam, penulis sedang mengamati buku tulisan Faisal Tehrani ini. Pertama kali saya membaca bukunya. Agak skeptikal pada mulanya untuk membacanya dan membeli, apatah lagi kawan saya kata berhati-hati pula dengan penulisannya.

Tetapi covernya yang berwarna biru ini sangat menarik dan sudah tentu tajuknya saja sudah menyentuh hati saya., ya "Tunggu Teduh Dulu". Ya ibarat diri ini sungguh menunggu agar hatinya agar berteduh dan mula kembali bersinar.

Novel ini agak tebal, lagi berat dari Salju Sakinah bagi saya, amat dramatik, penuh dengan pengajaran, membuatkan saya amat berfikir...dan sungguh amat kagum dengan informasi yang diadunkan dalam novel ini. Membuatkan saya kagum dengan penulisan Faisal Tehrani. Seperti dikatakan dalam buku itu, ia bukan kisah cinta tiga segi, malah ia lebih dari itu. Ia adalah kisah mengenai kehidupan. Kisah mengenai kekuatan, ketabahan dan juga kelemahan Salsabila Fahim. Kisah mengenai antara pelangi dan matahari.

Ceritanya tidak mudah diduga, ada kejutan bila membacanya...terasa sangat sayang bila sudah tiba pada penghujung cerita..terasa tidak mahu ia habis...huhu...mungkinkah saya terlalu menokok tambah ...huhu...entahlah sila baca sendiri.

Boleh didapati di MPH Bookstore.

Penulis: terfikir diri ini mampukah menjadi seperti "Saifullah/Lam Ping Hai" diakhirnya...tidak mampu saya menjawab...hanya Allah sahaja yang tahu...ya saya mahu jadi berani, perlu jadi berani...

"I want to be strong, I pray that I will be strong,
I need to be strong, and strong is the only choice I have,
it will come soon or later, just be patient"

No comments:

Post a Comment

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida: Komen anda sangat dialu-alukan dan dihargai :)

My Babbling

Advice (27) Akhlak (40) Al-Quran (24) Allah (19) Awal Muharam (9) Belief (14) Books (41) Brain Food (16) Characteristics (29) Critical Thinking (26) Dakwah (88) Death (20) Dialogues (19) Doa (17) Dua' (14) Education (53) Family (34) Father (11) Friendship (30) Hadith (20) Health (56) Jokes (87) Knowledge (76) Life (90) Love (77) Lyrics (127) Man (33) Marriage (67) Motherhood (11) Motivation (76) My Reading (42) My Stories (222) Parents (13) Personality (19) Poem (45) Prayer (15) Prophet Muhammad s.a.w (15) Qoutes (79) Ramadhan (14) Real Life Story (15) Relationship (23) Religion (46) Sarcasm (18) Sarcastic (14) Short Story (76) Song (27) Tarbiyah (119) Tazkirah (108) Think out of the box (22) Where To Eat (7) Where to Go (3) Woman (56) Words (34) Work (14)