Sponsored Link

Wednesday, July 13, 2011

Todays' Reading: Ombak Rindu


Saya sudah habis membaca buku Salju Sakinah. So buku pada minggu ini adalah Ombak Rindu Tulisan Fauziah Ashari Terima Kasih pada kak Norlia, akhirnya saya dapat jua novel ini. Ya kerna kakakku, ku cari jua buku ini. Ya seingat saya, saya membaca novel ini sewaktu belajar di UIA dulu, sudah amat lama, jalan cerita pun sudah lupa, ya kisah antara Hariz and Izzah. Hanya Kerana, filemnya akan keluar pada hujung tahun ini mungkin atau awal tahun depan, kakak ingin membacanya, ya lebih kurang sama waktu dengan L.B.S.T.M. 2.
Kisah di dalam novel sangat mengasyikkan bukan, tapi suatu pengajaran yang pasti sebagai hamba Allah,  kita mesti redha terhadap Qada' dan Qadarnya, kisah yang bermula dengan agak tidak suci menjadi begitu terang, murni dan jelas sekali, yang bertaubat dan terima sahaja...:) nak tahu bagaimana kenalah baca sendiri, lagipun saya pasti mesti dah ramai membacanya...^_^

Masa di UIA, saya hanya meminjam buku ini dari kawan, malah kebanyakan novel yang saya beli dan miliki adalah tulisan Ramlee Awang Mursyid, Ahadiat Akashah dan Zuraidah Othman dan bukan Fauziah Ashari...huhu..tak mengapa apa kata kita ubah selera jenis bacaan kita, sekali sekala, seperti suggestion dari Dr Aidh.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida: Komen anda sangat dialu-alukan dan dihargai :)

My Babbling

Advice (27) Akhlak (40) Al-Quran (24) Allah (19) Awal Muharam (9) Belief (14) Books (41) Brain Food (16) Characteristics (29) Critical Thinking (26) Dakwah (88) Death (20) Dialogues (19) Doa (17) Dua' (14) Education (53) Family (34) Father (11) Friendship (30) Hadith (20) Health (56) Jokes (87) Knowledge (76) Life (90) Love (77) Lyrics (127) Man (33) Marriage (67) Motherhood (11) Motivation (76) My Reading (42) My Stories (222) Parents (13) Personality (19) Poem (45) Prayer (15) Prophet Muhammad s.a.w (15) Qoutes (79) Ramadhan (14) Real Life Story (15) Relationship (23) Religion (46) Sarcasm (18) Sarcastic (14) Short Story (76) Song (27) Tarbiyah (119) Tazkirah (108) Think out of the box (22) Where To Eat (7) Where to Go (3) Woman (56) Words (34) Work (14)