Sponsored Link

Monday, July 04, 2011

Mata dan kereta...:(


Saya senyum, saya ketawa, saya gelak, saya gembira bila bersama orang lain,
saya banyak bercakap,
dan kadangkala apa yang saya kata tu tidak penting pun,
ya membebel tanpa tentu arah,
lawak pun sekadar agar dapat saya
gelak dan ketawa agar bisa
senyuman itu dapat hadir
melegakan rasa dihati,
 tapi hakikatnya bila saya keseorangan,
terasa mulalah syaitan membawa arus kesedihan itu kembali,
dan sewaktu juga tanpa dipaksa pipi ini terasa basah,
pandangan kabur, acap kali saya agak cuai sekarang ini
dalam memandu kereta....:(
sebab itu sekarang tidak suka duduk seorang,
sekuat mungkin saya elakkan dari rasa itu  hadir dalam hati,
dan bila saya seorang pun saya akan paksa diri untuk mebaca buku atau apa sahaja
agar fikiran ini tidak dibawa jauh,
namun bila membawa kereta
terasa muka saya seperti tiada perasaan,
ya tiada ada apa-apa melainkan rasa yang pilu dan sedih,
saya tidak mahu tapi ia tetap datang jua,
takkan waktu memandu perlu membaca juga...
hmm.. entahlah...sampai bila semua ini akan berakhir...

p/s: saya sudah nampak yang baru, ya terlihat dan ternampak jua dek mata ini,
walaupun hakikatnya saya tidak mahu lihat lagi bukan kerana apa,
cuma tidak mahu sedih bertandang lagi,

 ya dan nampak sangat comel dan cantik bukan...ya sepadan bukan...

arghh...sudah lah penulis...cukuplah...!!! 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida: Komen anda sangat dialu-alukan dan dihargai :)

My Babbling

Advice (27) Akhlak (40) Al-Quran (24) Allah (19) Awal Muharam (9) Belief (14) Books (41) Brain Food (16) Characteristics (29) Critical Thinking (26) Dakwah (88) Death (20) Dialogues (19) Doa (17) Dua' (14) Education (53) Family (34) Father (11) Friendship (30) Hadith (20) Health (56) Jokes (87) Knowledge (76) Life (90) Love (77) Lyrics (127) Man (33) Marriage (67) Motherhood (11) Motivation (76) My Reading (42) My Stories (222) Parents (13) Personality (19) Poem (45) Prayer (15) Prophet Muhammad s.a.w (15) Qoutes (79) Ramadhan (14) Real Life Story (15) Relationship (23) Religion (46) Sarcasm (18) Sarcastic (14) Short Story (76) Song (27) Tarbiyah (119) Tazkirah (108) Think out of the box (22) Where To Eat (7) Where to Go (3) Woman (56) Words (34) Work (14)